Στο παρόν άρθρο θα βρείτε οδηγίες για την εγκατάσταση του plugin και τη χρήση της modulus Messaging Platform (mMP) για την αποστολή μηνυμάτων SMS και Viber μέσω της πλατφόρμας OpenCart.
Σημείωση: Πριν προχωρήσετε στην εγκατάσταση του plugin, βεβαιωθείτε ότι έχετε ήδη ενεργό λογαριασμό στο mMP.
Για να κατεβάσετε το αρχείο εγκατάστασης, πατήστε εδώ
Για την αποστολή μηνυμάτων Viber / SMS, είναι απαραίτητο να διατηρείτε λογαριασμό στο mMP. Αν δεν έχετε, επισκεφθείτε τη σελίδα του mMP για να δημιουργήσετε τον λογαριασμό σας.
Κάντε κλικ στην επιλογή Sign Up στην αρχική οθόνη, όπως φαίνεται στην Εικόνα 1, και θα μεταφερθείτε αυτόματα στη φόρμα εγγραφής (Εικόνα 2).
Ενώ βρίσκεστε στη φόρμα εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αποδεχτείτε τους όρους χρήσης και ολοκληρώστε τη διαδικασία κάνοντας κλικ στο κουμπί Sign Up (Εικόνα 2).
Αυτόματα θα λάβετε ένα email στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε στη φόρμα εγγραφής (Εικόνα 2). Για να ολοκληρώσετε τη διαδικασία δημιουργίας και ενεργοποίησης του λογαριασμού σας, κάντε κλικ στον σύνδεσμο στο email που λάβατε.
Για να στείλετε μηνύματα, θα χρειαστεί να δηλώσετε το επιθυμητό sender ID, το οποίο μπορεί να είναι αριθμός κινητού ή μορφή κειμένου alias (εναλλακτικό όνομα). Μετά την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας, εκπρόσωπος από το τμήμα του care θα επικοινωνήσει μαζί σας για καθοδήγηση στην ενεργοποίηση των sender IDs.
Αφού ολοκληρωθούν τα παραπάνω βήματα, θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τη διαδικασία έκδοσης API κλειδιών για την ενοποίηση του mMP με την πλατφόρμα OpenCart. Συνδεθείτε στον λογαριασμό σας στη mMP και ανατρέξτε στο “Account Settings” στο sidebar (Εικόνα 3).
Στην καρτέλα API (μέσα στο Account Settings), επιλέξτε το σύμβολο “+” το οποίο βρίσκεται στο πάνω δεξιά μέρος της οθόνης σας όπως φαίνεται παρακάτω στην εικόνα 4. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να δημιουργήσετε το API κλειδί σας.
Η πλατφόρμα υποστηρίζει δύο είδη API δισύνδεσης: SMPP και HTTP. Για λόγους ευκολίας, εδώ παρουσιάζεται η διαδικασία δημιουργίας ενός HTTP API κλειδιού. Αν θέλετε να δημιουργηθεί αυτόματα το API key και το αντίστοιχο Secret key, απλά επιλέξτε το κουμπί “Submit” (Εικόνα 5). Στο πεδίο με τα σχόλια, μπορείτε να συμπληρώσετε την πληροφορία “softone_api_key” αν επιθυμείτε.
Η δημιουργία του κλειδιού έχει ολοκληρωθεί και οι πληροφορίες είναι πλέον διαθέσιμες στην οθόνη σας (Εικόνα 6).
Βεβαιωθείτε ότι έχετε αποθηκεύσει τις πληροφορίες σχετικά με τα κλειδιά, ιδίως το secret key, καθώς δεν θα είναι διαθέσιμες μετά το κλείσιμο της σελίδας. Αν χαθεί η πληροφορία, θα χρειαστεί να επαναλάβετε τη διαδικασία έκδοσης νέων API και Secret keys.
Το plugin παρέχεται σε αρχείο τύπου .ocmod.zip. Προσοχή, άλλες καταλήξεις δεν θα εγκατασταθούν επιτυχώς στο OpenCart. Το αρχείο περιέχει ένα φάκελο upload με όλα τα απαραίτητα αρχεία και ένα αρχείο install.xml για παραμετροποιήσεις.
Σημαντική Σημείωση: Για να κατεβάσετε το αρχείο εγκατάστασης, πατήστε [εδώ].
Για να εγκαταστήσετε το plugin, συνδεθείτε στο διαχειριστικό περιβάλλον του OpenCart και ανοίξτε την επιλογή “Extensions” από το πλευρικό μενού, επιλέγοντας τη σελίδα “Installer” (Εικόνα).
Στην επόμενη σελίδα με τίτλο “Extension Installer”, επιλέξτε το κουμπί “Upload” και ανεβάστε το αρχείο .ocmod.zip του plugin. Όταν η διαδικασία ανέβασμα ολοκληρωθεί επιτυχώς, θα δημιουργηθεί μια νέα εγγραφή στη σελίδα “Modifications”, η οποία θα περιλαμβάνει το αρχείο install.xml που αναφέρθηκε.
Θα έχει προστεθεί επίσης μια νέα εγγραφή στην ενότητα “Extensions” στην επιλογή “Modules”.
Στην καρτέλα Configuration (Εικόνα 9), θα χρειαστεί να εισάγετε τα στοιχεία API URL, API Token και Sender ID (ανατρέξτε στην προηγούμενη ενότητα). Επίσης, θα σας ζητηθεί να επιλέξετε από το πεδίο Routing Option μία από τις παρακάτω επιλογές:
Με την αποθήκευση των παραπάνω, μπορείτε να δοκιμάστε την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων με την αποστολή δοκιμαστικού μηνύματος, από το tab “Test SMS” (εικόνα 10).
Ο μηχανισμός BackInStock επιτρέπει στους πελάτες σας να καταχωρούν τον αριθμό τηλεφώνου τους στη σελίδα προϊόντων που είναι εκτός αποθέματος και να λαμβάνουν ενημερωτικό μήνυμα όταν αυτά είναι ξανά διαθέσιμα. Το περιεχόμενο του μηνύματος είναι παραμετρικό, και έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θα περιλαμβάνει το link της σελίδας του προϊόντος ή όχι.
Τα πρότυπα είναι αποθηκευμένα μηνύματα που εμφανίζονται στις οθόνες αποστολής μηνυμάτων. Σκοπός τους είναι η εξοικονόμηση χρόνου κατά τη σύνταξη των μηνυμάτων και η διασφάλιση ενός ομοιογενούς αποτελέσματος στην επικοινωνία με τους πελάτες. Τα πρότυπα είναι επίσης διαθέσιμα για αποστολή κατά την εναλλαγή της κατάστασης μιας παραγγελίας. Η παραμετροποίηση των προτύπων γίνεται στην ενότητα Πρότυπα.
Η λειτουργία “Καταστάσεις Παραγγελιών” επιτρέπει τον ορισμό προκαθορισμένων μηνυμάτων που θα λαμβάνει ο πελάτης όταν η παραγγελία του αλλάζει κατάσταση. Μπορείτε να συμπεριλάβετε συγκεκριμένα status και να αγνοήσετε άλλα, επιτυγχάνοντας έτσι βέλτιστη επικοινωνία. Η παραμετροποίηση των προτύπων γίνεται στην ενότητα Καταστάσεις Παραγγελιών.
Με τη λειτουργία αποστολής μηνυμάτων ανά παραγγελία, μπορείτε να στείλετε χειροκίνητα μηνύματα επιλέγοντας ένα από τα υπάρχοντα πρότυπα ή γράφοντας νέο μήνυμα για τον πελάτη που πραγματοποίησε την παραγγελία. Επιπλέον, έχετε πρόσβαση στο ιστορικό μηνυμάτων και τη δυνατότητα επαναποστολής. Η οθόνη διαχείρισης παραγγελιών είναι διαθέσιμη στη σελίδα Sales => Orders, επιλέγοντας συγκεκριμένη παραγγελία.
Η λειτουργία μαζικής αποστολής μηνυμάτων σας επιτρέπει να επικοινωνείτε με το πελατολόγιο της πλατφόρμας, στέλνοντας το περιεχόμενο που επιθυμείτε. Υπάρχει διαχωρισμός του πελατολογίου σε εγγεγραμμένους και quest χρήστες, προσφέροντας περισσότερη ευελιξία. Κατά την αποστολή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα πρότυπα μηνυμάτων. Επιπλέον, είναι διαθέσιμο το ιστορικό μηνυμάτων για κάθε πελάτη, καθώς και η δυνατότητα μεμονωμένης αποστολής. Η οθόνη αποστολής μαζικών μηνυμάτων βρίσκεται στην ενότητα Customers => Customers.
Η λειτουργία “Χρονοπεριορισμός μηνυμάτων” σας επιτρέπει να ελέγχετε το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν θα αποστέλλονται ενημερωτικά μηνύματα. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι πελάτες δεν θα λαμβάνουν μηνύματα σε ακατάλληλες ώρες, αποφεύγοντας την ενόχληση. Τα μηνύματα θα δρομολογηθούν αυτόματα από το σύστημα εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου.
Ευχαριστούμε!